Dijital Pazarlamada Google Reklamlarının Rolü


Ticarette fiziksel pazarlama yüzyıllardır devam eden bir konu. İnternetin yaygınlaşması ile birlikte fiziksel pazarlamanın yanına bir de dijital pazarlama eklendi. 21. yüzyılda iki alanda da reklamsal çalışmalar yapılmakta. Fiziksel olarak brim zamanda ulaşabileceğiniz belirli bir kitle var. Sanal alemde ise okyanuslar ötesine kısa sürede ulaşabilirsiniz.

Sanal dünya dediğimizde akla gelen ilk büyük mecralar Google, Facebook, Youtube ve Instagram. Google reklamları web üzerinde oldukça yaygın. Hergün milyonlarca reklam veriliyor. İnsanlar bu reklamlara tıklıyor, alışveriş yapıyor. Oldukça yaygın olan bu reklam şeklinde, diğer pazarlama modellerine göre zamandan kazanç vardır.

Çok kısa sürede milyonlara hitap ederek işinizi büyütebilirsiniz.

GOOGLE REKLAMLARI

Google Ads (eski adıyla Google Adwords), Google üzerinden verilen reklamlar anlamına gelir. Örneğin doğal diş fırçası satıyorsanız Google Ads ile reklam oluşturarak ilgili arama sonuçlarında hedef kitlenizin karşısına çok kısa zamanda çıkabilirsiniz.

Reklam çeşitleri olarak genelde metinsel reklamlar tercih edilmektedir. Seo ile amaçlanan organik sonuçların üzerinde yer aldığı için Google Ads, insanların karşısına daha kolay çıkmaktadır. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarına kıyasla daha hızlı sürede trafik artışı sağlanmaktadır.

ANAHTAR KELİMELER

Google Ads üzerinde yayına alınacak reklamların hangi aranmalara çıkacağını belirlemek gerekir. Bunun için şu soruyu sorarız: Hedef kitle arama yaparken hangi sözcük gruplarını kullanıyor ? Google Anahtar Kelime Planlayıcısı aracılığıyla elde edebileceğimiz bilgilere göre adwords yani reklam kelimeleri belirlenmektedir.

TRAFİK ARTIŞI

Google Ads ile website trafiğinizi artırabilirsiniz. Sosyal medya yönetimi ve seo çalışmalarından gelen bir trafiğiniz var ancak reklamlara henüz başlamadıysanız şimdi tam zamanı! 

OPTİMİZE REKLAMLAR

Reklamları yayına alırken belirli kısıtlamalar getirmek gerekir. Örneğin kar lastiği satıyorsanız; Adana gibi Akdeniz İklimi etkisi altında kalan ılık şehirleri hedeflemeden çıkarmak doğru olacaktır. En fazla geri dönüşü almak, en ekonomik fiyatlara reklam vermek için doğru bir hedef kitle seçimi yapmak gerekir. Bu konuda Google Trends servisinden faydalanmak mümkün. Şehir bilgisi aldıktan sonra kadın-erkek ayırımı yapılır. Yaş gurubu seçilir. Haftanın hangi günü, saat kaçta gibi sorular cevaplanarak hedef kitleye gösterilecek reklamlar optimize edilir.