MARKALAŞMA

Yeni başladığınız bir projede ürettiğiniz ürün ve hizmetlerin tanınması ve firma isminizin bir marka haline gelmesi bir süreçtir. Bu süreci hızlandırmak sizin elinizde. Etkili bir sosyal medya yönetimi, arama motoru optimizasyonu ve itibar yönetimi yaparak markalaşmaya doğru emin adımlarla gidebilirsiniz.

ELEŞTİRİ / YORUM

Bir isim hakkına sahip olmak için doğru bir domain adresi almak gerekiyor. Ek olarak patent başvurusu yaparak marka adını koruma altına almanızı tavsiye ediyoruz. Bu kadar uğraştan sonra, emek verip aldığınız ismin marka haline gelmesi sürecinde; markanıza yönelik sosyal mecralarda yazılan eleştiri ve yorumları takip edip profesyonel bir şekilde cevap yazmanız gerekir. Bu süreç profesyonel bir marka itibarı yönetimi ile mümkündür.

SOSYAL RADAR

İnsanlar markanız hakkında ne konuşuyor, yazıyor ? Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Google Plus gibi sosyal mecralara ek olarak sikayetvar.com şikayet sitesi düzenli olarak takip edilmeli.  Bunları sıklıkla takip etmek marka itibarı için oldukça önemli. Google'a "marka adı + şikayet" şeklinde yapılan aramaların aylık oranları markanızın PR başarısı hakkında size bilgi verebilir. Şikayetler artıyorsa önlemler alarak marka prestijinizi koruyabilirsiniz. Unutmayın ki insanlar şikayetlere baktıklarında, ilgili firmanın cevap verip vermediğine, kısaca ilgisine bakar, teşekkür oranlarını inceler.

Sosyal radar hizmetimizle popüler mecraları sizin için tarayarak geri bildirim veriyoruz.

KIRMIZI ÇİZGİ

Marka itibarı, SEO ile doğrudan ilgilidir. Aylarca optimizasyon yapıp belirli anahtar kelimelerde Google ilk sayfaya çıkma başarısını gösterdiğiniz için satışlarınızın artmasını pek tabii bekleyebilirsiniz. Diğer yandan, sizi 1. sayfada görüpte bilerek tıklamayan bir kitle varsa bu kitlenin varlığından haberdar olarak önlem almanız gerekir. Elbette insanların size tıklamamasının tek sebebi kötü eleştiri ve yorumlar değil. Fiyatınız pahalı olabilir. Bu farklı bir konu ancak marka prestijini yönetirken tüm metrikleri doğru ölçmeli ve planlamayı doğru yapmalısınız. Sikayetvar.com'da, size yazılmış ve 1000+ kişinin okuduğu bir şikayet ile ilgilenmezseniz, oluşan o kitle sizin linklerinizle karşılaştığında sizi tıklamaması çok normal olacaktır.

SOSYAL HESAPLAR

Firmanıza ait sosyal hesapların doğru ve etkili yönetilmesi markanızı güçlendirir. Günlük paylaşımlarla insanların karşısına 1'den fazla çıkmak satışlarınızı artırabilir. Araştırmalara göre insanlar birkaç kez gördükten sonra ikna olup satın alıyorlar. Dolayısıyla ücretsiz bir şekilde insanlara ulaşmak için sosyal kanalların gücü kullanılmalı. Marka itibarınızı güçlendirerek sosyal hesaplarınızdan insanlara kalite ve güven duygusunu verebilirsiniz.